[Open] Back to the place where I lived...only one year ago
2 plaatsers
Auteur
Bericht
Ragya
Aantal berichten : 120 Registratiedatum : 27-06-13 Leeftijd : 25 Woonplaats : Somewhere in a place
Character sheet Naam: » Ragya 'Katarinadóttir Baltasardóttir' Airon Wezen: Demon Crush: » I would sing for deaf mans ears. { Gray † }
Onderwerp: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago do jul 25, 2013 8:18 pm
"Thuiskomen"
Langzaamaan, héél voorzichtig, steeds een stapje verder waag ik mij op dit nieuwe levenspad. Vertwijfeld en aftastend, langzaam loslatend het andere leven dat ik eerder had. Alleen dán zal ik groeien en weer stralen, schouders fier. Als ik besef tot in elke vezel, mijn thuishaven is voortaan híer.
In een rustige stap reed ik met Torn het gebied in. Mijn ogen speurde het gebied af naar vreemde. Eg, wie hielt ik voor de gek. Ik speurde het gebied af naar bekende. Naar misschien oude vrienden. Of moest ik ze nu nieuwe vijanden noemen? Alles was anders nu. Een jaar maar, maar een jaar verschil. Zacht drukte ik mijn enkel aan zodat Torn over ging in een draf. In dat drafje reed ik het pad af dat ik nog kende. Het leek erop dat niks verandert was. Zou mijn oude huis er ook nog staan? Ik heb nooit in de kathedraal gewoond. Voor mij was het altijd al moeilijk bereikbaar geweest. Mijn gebrek om te kunnen vliegen. Ik had wel vleugels, ik heb de benodigde kracht maar het wil en is nog nooit gelukt. Torn liep gewoon het pad af, hij wist ook waar we heen moesten. Kort gleed mijn blik omhoog. In de lucht vloog Solera boven ons uit. Zoals altijd het gebied van bovenaf bekijkend. Ik begon steeds meer aftevragen waarom ik terug wou naar mijn oude huis. De bezittingen had ik al eens opgehaald. En toen heb ik ook afscheid genomen van mijn familie. Mijn familie... dat was het. Mijn rede om naar vijandig gebied te reizen. Iedereen zou me voor gek verklaren, vooral als ze wisten dat mijn familie bestond uit dieren. Menselijke familieleden heb ik nooit gekend. Opgevoed door dieren en mezelf. Ach, mijn verleden is niet zo erg als je zou denken. Ik kon mezelf best goed redden, nu nog steeds. Mijn gedachten werden onderbroken doordat Torn onrustig werd. ''Rustig maar Torn'' Een zwakke lach speelde om mijn lippen. ''Of moet ik je nu Tornac gaan noemen?'' Dat was vroeger zijn naam, net als de mijne vroeger Raya was. Al zijden de meeste het met een dialect zodat het meer klonk als Raiya. Weer schudde ik mijn gedachten weg en keek ik om me heen. Het was een dubbel gevoel, ik wou graag een oude vriend weer zien... Maar of hij zich tegen me zal keren is de vraag.
Alice
Aantal berichten : 108 Registratiedatum : 04-07-13
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago do jul 25, 2013 9:23 pm
De dag was zonnig en hij vloog met Dingo aan zijn zijde die verschillende geluidjes maakte en hem een heel verhaal vertelde aan hem. Cathal vloog wat verveeld rond, er was ook niet echt iets te doen hier en sinds hij Julliette of ook wel de leider van de engelen had ontmoet was er steeds zo een vervelende knagende gevoel in hem over dat hij haar kende. Maar va nwaar? Zou ze iets te maken hebben met zijn verleden? Hij zou en moest nog eens Jace uithoren over met wie hij precies om ging toen ze daar boven nog zaten. En Dingo brabberde maar door en door over wat ie had meegemaakt gister, het was een echte spreker Dingo. Plotseling bleef Cathal recht staan, zijn vleugels bewogen zachtjes zodat ie nog in de lucht hing...Dusiter energie overspoelde hem. Net zo duister als van een demon...Wacht...was er nou een demon op hun territoria. Snel snelde Cathal die richting op, zijn zwaar hing gelukkig aan zijn rug en hij pakte die ondertussen vast. Hij vloog en vloog zo snel hij kon tot hij eindelijk de demon tegen kwam. Maar toen hij hem van ver zag met zijn hellpaard schrok hij even. Was dat...nee dat kon niet! Het kon gewoon niet! Snel snelde Cathal er naar toe en ging tegen over de demon vliegen. Hij keek nog steeds ongelovig 'Raya?' zijn stem klonk verbaasd en ergens ook hoorde je een lichte woede maar dat kwam omdat tegen over hem een demon was...
flut ik weet het -.-
Ragya
Aantal berichten : 120 Registratiedatum : 27-06-13 Leeftijd : 25 Woonplaats : Somewhere in a place
Character sheet Naam: » Ragya 'Katarinadóttir Baltasardóttir' Airon Wezen: Demon Crush: » I would sing for deaf mans ears. { Gray † }
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago za jul 27, 2013 1:05 pm
Mijn hand gleed naar Exa, mijn zwaard. Oké het was vreemd dat een zwaard een naam had maar die naam is er altijd geweest net zoals het zwaard zelf. Ik wist beter dan de meeste mensen en keek omhoog. Ook weer iets dat ik nooit begrepen had, mensen keken altijd recht vooruit nooit naar boven of beneden. En zelfs al zitten ze op het land van vliegende wezens speuren ze alsnog niet in de lucht. Van ver zag ik een klein stipje deze kant op vliegen, langzaam werd het stipje groter en begon vorm te krijgen. Toen de engel eindelijk voor me stopte keek ik hem lang aan, Cathal. Mijn hand gleed weg van het zwaard en mijn gedachten werden verstoord doordat Torn hinnikte. Hij herkende Cathal ook. Automatisch duwde ik mijn vleugels tegen mijn lichaam. Vaag dacht ik terug aan mijn uiterlijk als engel. Zo veel was ik niet verandert... Mijn vleugels waren vroeger créme kleurig en nu donkerbruin, tegen het zwart aan. En mijn haren, vroeger lichtblond waren nu donkerblond en als het warm was rood. Maar van dat rood had ik als engel ook al. Het gene wat het meest gebleven was waren mijn ogen. Ze keken nog steeds het zelfde naar de wereld en van buiten waren ze nog steeds bruin al waren ze wel harder geworden in dat jaar. 'Raya?' sprak mijn oude vriend. Er klonk ongeloof in zijn stem en een lichte woede. Wat zou je anders doen? Hij had me een jaar niet meer gezien en als ik terug kom ben ik ineens een demon. Ach hoe moest ik dit gaan uitleggen, nou laten we eens beginnen met mijn naam... Ik wreef iets wat beschuldigend over mijn nek en keek hem aan ''Ja, maar al kan je me nu Ragya noemen...'' En nu? Uitleggen hoe ik ineens een demon kom. Ik leg het wel uit als hij er naar vraagt... Mijn blik viel even op Dingo, altijd heb ik het al een leuk huisdier gevonden. Nou, voordat er een ongemakkelijk stilte valt zou ik wel over iets onzinnigs beginnen. In mijn ogen lag iets schuldigs toen ik verder ging ''Is er iets in verandert sins ik weg was?'' Een lichte zucht verliet mijn mond. Wat zou er gebeuren? Zou hij zijn zwaard in mij rijgen of is hij alleen nieuwsgierig. Hoe veel er kan veranderen in een jaar...
Alice
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago za jul 27, 2013 2:12 pm
Cathal voelde zich verward. Gedesorianteerd, hij wist niet hoe hij moest reageren of hoe hij moest handelen terwijl dit hem nooit eerder is gebeurd, zelfs bij Julliette wist hij op een of ander manier hoe die moest handelen. Raya was vroeger een goede vriendin van hem geweest en ook al was ze veranderd, die ogen zou hij altijd herkennen, al kende hij ze wel nog toe nze nog vrolijk en zacht stonde nen niet zo hard als nu. ''Ja, maar al kan je me nu Ragya noemen...'' Cathal keek haar nog steeds ongelovig aan, dus ze was het echt..hij verbeelde zich niet? 'Raya stond je veel beter..' kwam er rustig uit en hij bekeek haar en Tornac, ze waren allebei veranderd. Hij bleef haar kijken en greep Dingo aan zijn staart zodat ie niet naar Raya of hoe ze zich noemde Ragya toe zou vliegen uit neiuwsgierigheid. ''Is er iets in verandert sins ik weg was?'' Een lichte zucht verliet haar mond. Catha lschudde zijn hoofd 'jij bent veranderd...' zei hij kalm en rechte iets zijn rug 'hoe komt dat? Hoe heb je je alweer in de problemen gewerkt?'
Ragya
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago za jul 27, 2013 2:46 pm
'Raya stond je veel beter..' zei hij als reactie op mijn naam. Dat stak. Ik kon er ook niks aan doen! Al vond ik mijn verandering deels fijn. Mijn kracht was ontwaakt en gegroeid. Maar was dat het wel waard... In mijn ogen stond de pijn om de vijandigheid te zien. Hoe hij nu handelde alsof ik gewoon een demon was en het verleden ineens niet meer telt. Mijn blik viel op zijn hand die Dingo's staart vasthield. Torn zag het ook en liet zijn kop droevig hangen. Zacht aaide ik hem over zijn hals als troost. ''Rustig maar jongen...'' sprak ik kalm tegen hem. Ik vroeg of er iets verandert was en hij schudde zijn hoofd 'jij bent veranderd...' daarna rechte hij zijn rug 'hoe komt dat? Hoe heb je je alweer in de problemen gewerkt?' Problemen, ja. Die trok ik altijd al aan. Mijn gedachten dwaalde terug naar die dag dat ik verandert was. Hoe moest ik dat uitleggen, die pijn. Ik wist nu wie het gedaan had maar alleen een naam is toch niet genoeg. Zou dat droomzintuig nog werken? Dan trucje dat ik als engel altijd kon? ''Ik kan het moeilijk uitleggen met woorden... Maar ik weet niet of je dat droomzintuig nog kent?'' Zonder op een antwoord te wachten sloot ik mijn ogen en maakte contact. Het was moeilijk om mijn gedachtes en herinneringen te spinnen en zoals een zijde dun draadje met die van hem te verbinden. Mijn aanraking wat zacht en vriendelijk zoals ik altijd deed bij dieren. Vroeger deed ik het wel eens bij vrienden om te praten en geheimen te delen. Hij kan het contact gemakkelijk verbreken en mij opwekken. In zijn eigen hoofd sprak mijn stem kalm ''Ik wil het je laten zien, die dag...'' Hopend dat hij het zou toelaten bleef ik concentreren. Dit vergde veel van me als hij het contact zou verbreken ben ik kapot. Als hij dan agressief zou doen kon ik me niet verdedigen. Waarom vertrouwde ik hem toch? Waarom, vroeg ik mezelf af. Misschien omdat dat is wat vrienden doen.
Alice
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago za jul 27, 2013 3:27 pm
Goed misschien gedroeg hij zich anders, maar ergens in hem vertrouwde hij haar niet, misschien was dit een val? Of was ze een spion geworden van hun aartsvijand? Hij zag hoe Tornac zijn kop liet hangen en hij kreeg medelijden maar hield Dingo nog steeds goed vast. Toen hij vroeg om uitleg zag hij dat ze nadacht en hoe graag hij ook haar wou helpen of steunen, iets in hem hield hem tegen, hij wou eerst meer weten voor hij te hulp zou schieten. Maar 1 ding wist hij zeker, ze zou niet meer welkom zijn in de Kathedraal of op de engelen territoria. ''Ik kan het moeilijk uitleggen met woorden... Maar ik weet niet of je dat droomzintuig nog kent?'' Zonder op een antwoord te wachten sloot ik mijn ogen en maakte contact. Cathal hoefde zijn ogen niet te sluiten want hij voelde meteen hoe ze vroeg om zich open te maken voor haar. Hij keek haar kalm aan, zou hij haar een kans geven om het uit te leggen? In zijn eigen hoofd sprak mijn stem kalm ''Ik wil het je laten zien, die dag...' Met een zucht sloot hij zijn ogen 'goed dan..' zei hij kalm en maakte zijn geest open.
Ragya
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago zo jul 28, 2013 11:14 am
Ik voelde de opluchting door me gieren toen hij zijn geest openmaakte. Snel haalde ik mijn herinnering op en liet hem aan Cathal zien. Heel die dag. Door het droomzintuig zou hij ook voelen wat ik gevoelt had. Daarom probeerde ik de ergste pijn tegen te houden. Al stak het wel bij me zelf. Toen het klaar was opende ik mijn ogen en verbrak het contact. Gelijk werd ik overspoelt door een duizeligheid die erop wees dat dit niet meer mijn kracht was. Ik legde mijn hand op mijn voorhoofd en haalde regelmatig adem. Toen ik mezelf weer wat onder controle had keek ik Cathal aan. ''De pijn heb ik weggehouden van je maar voor de rest weet je het nu.'' Met een kleine zucht gleed ik uit het zadel en liet ik hem het teken zien. ''Dit heeft me verandert, nou ja voor een deel.'' Weer dacht ik aan het feit van mijn ritueel overnieuw doen. En over de mogelijke pijn. Maar ik maakte me ook zorgen omdat ik nu niet echt meer iets had om te blijven leven. De eerste keer had ik drang naar wraak die mij in leven hielt maar wat nu. Ik heb de dader ontmoet, mee gepraat, mee gevochten. En het wraak gevoel is dus weg. Maar wat moest me nu in leven houden? Mijn ogen keken even wat wanhopig naar Cathal. Zelf vrienden verdwenen sneller dan verwacht. Een scheut van pijn trok door het teken. Mijn gezicht verkrampte even van de pijn waarna ik mijn hand op mijn linker bovenarm legde. Onder mijn hand voelde ik de lijnen van het teken zonder te weten dat ze weer eens rood opgloeide.
(De herinnering die Ragya laat zien /voor het gemak/):
Het was tegen de avond toen ik rondliep, de hemel kleurde al oranje. Ik genoot van de planten en bloemen om me heen. Ze kleurde zo mooi in dit licht. De witte blaadjes kleurde oranje of paars en de allemaal hadden ze een rode gloed. Dit was het mooiste moment van de dag, maar niks kan tegen de mystirieuse nacht op. Met de sterren die de donkerblauwe hemel versieren en de maan die je pad zou verlichten. Ik schrok op vanuit mijn gedachten toen ik achter me iets hoorde. Luide hoefstappen verstoorde de rust van de avond. Toen ik me omdraaide om de dader te zien keek ik recht in een paar bruine ogen. Een kleine lach schoot over mijn lippen toen ik een stap achteruit deed. Ik liet mijn hand over zijn nek gaan en fluisterde wat rustige woorden. ‘Tornac, wat doe jij nog zo laat uit je stal?’ Het antwoord wat ik kreeg was dat hij zijn hoofd in de lucht zwaaide. Nog een lach liet mijn lippen krullen ‘Kom jij ook van de avond genieten?’ Hij schudde zijn hoofd. Soms had ik het gevoel dat dieren mij echt verstonden. Mijn hand gleed weer over zijn bruine vacht en voelde zacht onder mijn vingers aan. Weer met mijn ogen op de hemel gericht zag ik dat Tornac nerveus werd. Ik keek hem aan en vroeg ‘Wat is er jongen?’ Maar hij bleef trappelen en kwam naar mij toe ‘Torn, wat is er nou met je?’ Torn was zijn bijnaam, als in de term wraak. Hij had de mensen die hem gevangen hadden heel wat wraak laten zien dus vond ik de naam gepast. Hij steigerde en gooide zijn poten in de lucht. Ik schrok van de plotsinge beweging en viel op de grond. ‘Torn, als het zo eng is ga dan weg.’ Snauwde ik hem toe. Hij liep langs de struiken en ik zag dat zijn neusgaten nerveus openstonden. Hij rook iets, iets dat hier niet hoorde. Ik probeerde Torn gerust te stellen maar ik werd overdondert door de duisternis die kwam. Het was een maanloze nacht maar ik zocht door. Ik moest de spion vinden ik zou anders geen rust vinden, evenmin als Torn. Met mijn ogen die wennen aan het duister hoorde ik iets. Het was maar een zacht geritsel maar het leidde me af. Ik hoorde Torn hinniken en voelde toen twee handen die mij vast grepen. Ik probeerde die gene te zien maar het lukte niet. ‘Torn, ga hulp halen!’ Schreeuwde ik nog. Ik zag zijn donkere gestalten wegrennen. De rede waarom ik het eigenlijk deed was zodat hij bleef leven. De gespierde handen draaide me om en zag de dader kort. Daarna ging mijn aandacht naar de dolk die hij pakte, een kleine schittering was enige dat ik zag voordat ik het mes in mijn huid voelde gaan. Het teken dat hij erin kraste kon ik alleen uitmaken door wat ik voelde. Een soort T met een driehoek erdoorheen. Wanhopig probeerde ik te draaien om hem te slaan maar zijn knie hielt me tegen. Weer een twinkeling van de dolk maar nu sneed hij in zijn eigen vlees. Ik zag een druppel bloed en voelde de warmte in de wond stromen. De vraag die in mijn hoofd spookte was Waarom? Maar ik kreeg geen woord over mijn lippen. Ik had het gevoel dat mijn geest werd omringt door duisternis, maar niet die mooie van de nacht. De pijn die daarna volgde was ondragelijk het was alsof ze mijn hart eruit rukte en in stukken sneed om daarna weer te rotten. Alsof ze mijn longen vulde met water zodat iedere ademhaling het gevoel van verdrinken wekte. Alsof ze mijn maag in brand staken zodat ik dubbelklapte van de pijn en mijn wonden kon voelen. Alsof ze het licht doofde en mij in duisternis achterlieten. De pijn werd soms onderbroken voor een gevoel van leegte. In die minuten hoorde ik weer maar kon ik niks doen. Ik hoorde hoe hij mijn naam zei ‘Raya.’ Zijn stem rond mijn leeftijd maar toch weer anders. ‘Dat is toch geen naam voor een demon… Ragya klinkt vele male beter.’ Een demon, het woord bleef in mijn hoofd steken toen ik weer overladen werd door pijn. In de volgende leegte hoorde ik hem weglopen. En ik bad de goden voor genaden en dat die leegte mocht blijven. Maar toen kwam de volgende lading weer, erger dan die daarvoor. Maar ondanks al die pijn huilde ik niet. Dat geluk zou ik hem niet geven, het geluk van mijn dood evenmin. Ik schreeuwde, gromde en maakte geluiden die normaal alleen door een dier werden gemaakt. Maar huilen deed ik niet. Toen ik wakker werd was het ochtend. De zon kwam op maar verwarmde mij niet. Ik stond op en liep naar het water om mijzelf te bekijken. De vleugels eerst creme kleurig waren nu donkerbruin. Mijn haar nu donkerblond in plaats van de lichte kleur. Ik bekeek het teken op mijn linkerarm en zag dat het een rode gloed had. Mijn handen waren verbrand en de lichte gloed die normaal over me heen hing was nu een sluier van duister. Ik stond op met als gevolg een pijnscheut. Ik was nu een demon. Vrienden waren nu vijanden. Eerst mijn thuis nu een verboden plek. Ik floot Torn en zag dat hij ook was verandert. Van een bruine hengst naar een helpaard. Ik aaide hem even en zei toen grimmig ‘Het is al goed we zijn beide ons eigen tegenpool.’ Met een kreun ging ik op hem zitten en spoorde hem aan tot een galop. Ik herhaalde de naam een paar keer. ‘Ragya, Ragya.’ En besloot hem maar te houden. Ook zou ik de hengst Torn blijven noemen in plaats van Tornac, Ik liet mijn oude thuis achter me net als de engel Raya. Mijn doelen waren verandert, vanaf nu zou ik hem vinden. De gene die mij verandert heeft. En nog iets belangrijker, hem doden.
Alice
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago zo jul 28, 2013 3:20 pm
Hij vertrouwde dit niet, maar om meer te weten moest hij zijn geest wel openen. Moest hij Ragya wel toe laten. Hij voelde hoe zijn geest met die van haar vulde en de verleden van haar 1 met die van hem werd. Het was zo raar, zo vaag om dit weer te voelen. maar terwijl hij keek naar haar verleden. Opzich begon het heel normaal, de avond was rustig en helder maar wat er verder gebeurde was best wel erg, maar ergste was, dat als Raya had geluisterd naar Tornac was dat nooit gebeurd. Goed hij begreep dat het pijnlijk was geweest maar dan nog was ze nu zijn vijand geworden en hij kon haar niet vertrouwen...Toen Het klaar was opende hij zijn ogen en keek naar Ragya en Torn. . ''De pijn heb ik weggehouden van je maar voor de rest weet je het nu.'' Hij keek lang naar het teken die ze liet zien en knikte terwijl hij lande op de grond. ''Dit heeft me verandert, nou ja voor een deel.'' Weer knitke Cathal 'hmm..ja het heeft je veranderd maar als je naar Tornach had geluisterd en met hem gegaan was dit nooit gebeurd, dus de schuld ligt bij jezelf.' Zei hij wijselijk. nee Ragya zou nietmeer op hun land mogen komen, ze was hun vijand..
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: [Open] Back to the place where I lived...only one year ago
[Open] Back to the place where I lived...only one year ago