Dark Times
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dark Times

Kruip in de huid van 1 van de 6 wezens en ontdek een nieuwe wereld...
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 And you are..? || LokiFan Lie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1wo mei 29, 2013 6:15 pm

Als een leeuw dat zich concentreerde op zijn prooi, staarde Hunter naar de vijf kaarsen die ongeveer zes meter van hem af stonden. De eens nattige grond –door de regen- onder zijn achterste was nu kurk droog, door zijn opgefokte gedrag en zijn vuur ongecontroleerd overal heen liet vliegen. Wat was er nou toch aan de hand? Twee jaar lang had hij zijn vlammen prima onder controle gehad en nu… Nu leken ze compleet ontspoord te zijn bij het geringste dingetje. Gefrustreerd kneep Hunter in zijn knieën, waar hij al die tijd zijn handen op had laten rusten. Hoe kwam dat toch? Was het überhaupt wel mogelijk dat zoiets in één keer omsloeg? Goed, die vlammen waren gelinkt aan zijn gevoel, aan zijn humeur. Maar dat was toch niet veranderd de afgelopen dagen? Of toch… Langzamerhand begonnen zijn hersens te kraken, terugdenkend aan de dagen voor deze, wat hij destijds gedaan had. Geen bijzondere dingen. Wakker worden, eten, enkele potjes knokken, eten, slapen. Nee, de enkele dagen terug was er wat nieuws! De ontmoeting met een heks. Een jonge heks, ongeveer van zijn leeftijd. Kon het zijn..? Kon zij, een miezerig heksje de oorzaak zijn dat hij de controle kwijt was? Onmogelijk. Dat bestond niet, want het betekende dat ze iets had. Iets waar Hunter geïnteresseerd in was. Nu verschond hij zijn eigen belofte: don’t give a f*ck about anybody, I live on my own. Hunter gromde zachtjes terwijl hij naar de kaarsen keek. Hij zou die krengen aan krijgen, zonder dat zijn vlammen alle kanten op sprongen. Het zou lukken.. Het móest lukken. Hij spande zich in, voelde hoe zijn lichaam door zijn kracht omgeven werd. Tot nu toe ging het oké. Plots klonk er enkele geluiden, die niet bij deze omgeving hoorde. In een flits was Hunter opgestaan, waar zijn vlammen op hadden gereageerd. Ze vlogen genadeloos op de gedaante af die daar stond. Echter deed Hunter niet de moeite ze tegen te houden. ’Verdiende loon,’ gromde hij. ’Moet je me maar niet besluipen.’ Ongeacht wie het was, een soortgenoot of een ander wezen, ze zouden voelen dat ze niet met hem moesten sollen. Hij was best in voor geintjes, maar geen verrassingsaanvallen of iets in die richting. Daar kon hij zwaar slecht tegen, want wanneer zou je dan weten dat iets echt was en wanneer een grap? Hij snoof eens en liet het vuur doven, onderzoekend kijkend naar de persoon tegenover hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lie

Lie


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 29-05-13
Leeftijd : 25
Woonplaats : Assgard~

Character sheet
Naam: Lie laufeyson
Wezen: Demon
Crush: -

And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1wo mei 29, 2013 9:03 pm

Om aan de drukte van de stad te ontsnappen en zichzelf wat rust toe te eigenen gin Lie door de poort en het pad op dat richting de Uitgeblakerde vulkaan liep. Hij was nu eenmaal een licht introvert persoon dat liever stilte koos boven drukte, ook al vond hij het fijn om in de aandacht te staan, en met een boek in zijn hand dat over vuur- en illusiespreuken ging wandelde hij rustig door een bos met alleen maar afgebrande bomen. Wat was het leven toch mooi. Twee krassen en Lie merkte ze op. Op een grote, uitgeblakerde tak zaten twee immense raven. Hun zwarte, spiedende oogjes keken hem aan. Lie was hun meester en ze gehoorzaamden alleen hem. Pas als hij dood was, en ze wisten precies wanneer dat was, verkozen ze het wild of een nieuwe meester. En aangezien Lie een Demoon was kon hij lang leven en bleven ze dus ook lang van hem. Hij glimlachte naar ze en maakte en gebaar dat ze vrij mochten gaan waar ze wilden. Meestal vlogen ze doelloos boven de stad rond opzoek naar ratten, muizen en ander klein ongedierte dat eetbaar was.
Hij liep nu al een tijdje en merkte verder op, tussen een paar gesteente en bomen door dat er iemand was, hevig naar kaarsen starend. Of deze zekere persoon was zijn of haar magie aan het oefenen, of hij vond het gewoon leuk om zijn tijd te verdoen met staren.
Rustig wandelde Lie erop af. Na al die tijd vond hij het toch wel leuk om een gesprek te voeren. Lie was dan wel introvert, maar had een heel afwisselend karakter.
De persoon, duidelijk een jongen toen hij dichterbij kwam, had hem opgemerkt. Hij draaide zich verschrikkelijk snel om en spoot een regen van vuur op hem af. Lie hief twee vingers op en het vuur werd tegengehouden door een simpel, doorzichtig schild. ’Verdiende loon,’ gromde de jongen. ’Moet je me maar niet besluipen.’ Lie glimlachte koeltjes, hij was niet snel onder de indruk. 'Je moet je kalmte bewaren om de vuur wat meer gerichter af te vuren, ondanks je snelle reactievermogen zag ik het aankomen. Door rustig over te komen en te doen alsof je niets merkt en ineens een verrassingsaanval te doen heb je sneller kans op een verbrand lichaam dan nu.' Sprak Lie kalm.
'En ik besloop niet, dat zou ik nooit doen. Ik kwam enkel lijken of iemand zijn tijd aan het verdoen was om naar kaarsen te staren of dat diegene zijn magie aan het oefenen was. maar ik heb het gezien dus excuses voor het storen.' Hij draaide zich om en begon weer rustig weg te wandelen van de persoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1do mei 30, 2013 4:08 pm

Het was lang, maar dan ook lang geleden dat zijn hart zo snel geklopt had. En dat terwijl er eigenlijk niet veel bijzonders gebeurde. Nou eigenlijk? Wel honderd procent zeker! Geen klappen waren gevallen, geen tekenen van een enige bedreiging. Gewoon een wat oudere demon, dat heel simpeltjes zijn vlammen tegenhield alsof het vliegjes waren. Goed, Hunter moest toegeven dat wanneer hij ze niet onder controle had, dat ze lang niet zo krachtig waren. Tenslotte wist hij ook wel –in zijn achterhoofd- dat oudere demonen nou eenmaal beter geschoold waren in hun krachten. Op basis daarvan zouden ze hem gemakkelijk kunnen verslaan, tenzij hij zijn “wil” ging gebruiken. De wil om op te staan tegen onderdrukking, dominantie. Want echt, daar had Hunter een vreselijke haat aan. En die haat, die wil, was een extra drijfveer om iemand tegen de grond te slaan. Zolang het hielp, zou hij het blijven gebruiken. Wie zou dat nou niet doen? Met een argwanende blik onderzocht Hunter de demon, proberend erachter te komen wat de specialiteit van die kerel zou zijn. 'Je moet je kalmte bewaren om de vuur wat meer gerichter af te vuren, ondanks je snelle reactievermogen zag ik het aankomen. Door rustig over te komen en te doen alsof je niets merkt en ineens een verrassingsaanval te doen heb je sneller kans op een verbrand lichaam dan nu.' Verbrand lichaam.. Dat was een heerlijke geur! Toch was het niet echt Hunter’s bedoeling geweest om iemand volledig te verbranden. Enkel wat verwondingen toebrengen, om diegene een lesje te leren niet ineens zo sneaky aan te komen lopen. 'En ik besloop niet, dat zou ik nooit doen. Ik kwam enkel lijken of iemand zijn tijd aan het verdoen was om naar kaarsen te staren of dat diegene zijn magie aan het oefenen was. maar ik heb het gezien dus excuses voor het storen.' Hij trok een wenkbrauw op. Nooit iemand besluipen? Dat kon je hem niet wijsmaken. Toen de demon weg liep, zag Hunter het boek dat in diegene’s hand rustte. ’Waren dat je eigen woorden of heb je die geciteerd uit dat boek van je?’ De woorden waren sneller over zijn lippen dan dat hij het doorhad. Misschien had dat iets te brutaal geklonken. Dammit, hoe ging hij dat goed maken? ’Euhm.. Niet slecht bedoelt trouwens,’ sprak Hunter vluchtig. ’Boeken kunnen best helpen… Denk ik.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Lie

Lie


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 29-05-13
Leeftijd : 25
Woonplaats : Assgard~

Character sheet
Naam: Lie laufeyson
Wezen: Demon
Crush: -

And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1zo jun 23, 2013 11:02 am

Lie had allang in zijn achterhoofd gepland dat deze jonge demoon hem niet zomaar zou laten gaan. Deze jongen zat vol met furie en kracht, hij was sterk, had een grote beschikking over zijn krachten maar door de woede die hem de weg leek te wijzen maakte hem voorspelbaar, zoals Lie net al had gezegd. En zoals verwacht sprak de jonge demoon hem tegen. Met een behoorlijk grote mond. ’Waren dat je eigen woorden of heb je die geciteerd uit dat boek van je?’ Lie bleef staan en na een aantal seconden draaide hij zich kalmpjes om. Zijn ogen stonden koel en hij keek de demoon met een opgetrokken wenkbrauw aan. De jongen was er blijkbaar ook van geschrokken en was even van zijn stuk gebracht. Lie glimlachte. Zo zag hij ze graag. Niet wetend wat ze zouden moeten zeggen tegen hem, aarzelend, bang, hij hield van angstige emoties. Emoties die zeiden dat ze iets niet durfden. ’Euhm.. Niet slecht bedoelt trouwens,’ sprak de jongen vluchtig. ’Boeken kunnen best helpen… Denk ik.’ Lie lachte even kort en liep weer richting de jongen. 'Boeken helpen zeker, misschien een idee voor jou? Jij hebt duidelijk weinig kennis.' Lie vond zichzelf soms nog wat superieur, kwam soms arrogant over en was duidelijk haast nooit onder de indruk. Dus hij had waarschijnlijk voor andere mensen een hele slechte persoonlijkheid. 'En Nee, die woorden zijn allemaal door mij bedacht, niet geciteerd, ergens gezien of onthouden. Gewoon net bedacht. Toen ik op dezelfde plek stond en naar jou keek.' Zei hij kalmpjes. 'Maar goed, hoelang ben je nu al bezig met je vuur magie?' Vroeg Lie. Hij was nu duidelijk wat geïnteresseerder in de jongen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1zo jun 23, 2013 3:56 pm

Jeez wat irriteerde die gast Hunter. Niet opzettelijk. Nee, de oudere demoon had eigenlijk nog niets bijzonders gedaan, maar de energie die rondom hem hing irriteerde Hunter onbewust. Het gaf hem een gevoel er tegenop te staan, vol zijn kont in de kribbe te gooien, wellicht een gevecht aan te gaan. Echter wist hij dat dat geen slim plan zou zijn. Die demoon was ouder, veel beter in het beheersen van zijn kracht dan hij dat was. Zeker nu, nu zijn vlammen een eigen zin hadden gekregen, zich niet meer lieten temmen. Hunter snoof diep bij het zien van het glimlachje dat op de man’s gezicht speelde. Dacht die nu werkelijk “gewonnen” te hebben? Een glans verscheen in Hunter’s  blauwe ogen. Soms wenste hij de gedachten van iemand te kunnen lezen. Precies te weten wat nou in zo’n kop omging en hoe hij daarop het beste kon reageren. Of voor eens diegene te slim af te zijn. Maar jammer genoeg lag dat niet binnen zijn krachten. Bijna wou hij een stap achteruit zetten toen de demoon terug kwam lopen, alleen dwong hij zichzelf stug te blijven staan. Verdomme, hij raakte helemaal van zijn apropos. 'Boeken helpen zeker, misschien een idee voor jou? Jij hebt duidelijk weinig kennis.'  Pardon? Weinig kennis?! Oké, drie jaar met je kracht bezig zijn als demoon zijnde was niet veel, alleen wist hij genoeg over zijn vlammen. In zijn hoofd telde hij even snel tot tien en legde een hand in zijn nek. ’Yeah well.. Niet iedereen heeft leermeester gehad die hun leerling leerde lezen…’ Hunter schaamde zich niet over het feit dat hij niet lezen kon. Zo vaak zou hij het toch niet doen en ergens zag hij het nut er niet van in. Behalve dan dat ze je goed informeren konden, maar hij betwijfelde of hij dat wel goed op zou gaan pakken. Aangezien hij meer een persoon was die goed was in praktijk en compleet op zijn plaat ging met theorie. 'En Nee, die woorden zijn allemaal door mij bedacht, niet geciteerd, ergens gezien of onthouden. Gewoon net bedacht. Toen ik op dezelfde plek stond en naar jou keek.'  Lichtjes knikte hij. Juist ja. ’Mooi gesproken dan.’ De sarcasme droop er vanaf. Goed, het waren wijze woorden geweest, die de kern van waarheid droegen. Dat was hij niet echt hebben kon. 'Maar goed, hoelang ben je nu al bezig met je vuur magie?'  Nu staarde Hunter bedenkelijk naar de lucht. Hoelang… ’Volgens mij… Nu een jaar of drie.’ antwoordde hij langzaam. ’Alleen gaat het de laatste dagen slechter.’  Nu keek hij de demoon aan. ’Jij beheerst ook vuur? Of wat anders?’ 
Terug naar boven Ga naar beneden
Lie

Lie


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 29-05-13
Leeftijd : 25
Woonplaats : Assgard~

Character sheet
Naam: Lie laufeyson
Wezen: Demon
Crush: -

And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1zo jun 23, 2013 8:01 pm

Lie bleef rustig staan wachten op het antwoord. Hij ging nog lang niet dood of verstoffen dus hij had het geduld er wel voor. ’Yeah well.. Niet iedereen heeft leermeester gehad die hun leerling leerde lezen…’ Het was duidelijk dat de jongen zich schaamde. Lie trok zich er niets van aan, hij ging met zoveel mensen om die niet konden lezen, noch schrijven. Hij daar in tegen kon lezen en schrijven. Hij had er lang zijn best op gedaan maar was er niet trots op. Misschien was hij een van de weinigen die deze gaven bezat maar de andere rassen waren al veel verder in de tijd en hij gokte erop dat deze wel gewoon konden lezen en schrijven. 'En Nee, die woorden zijn allemaal door mij bedacht, niet geciteerd, ergens gezien of onthouden. Gewoon net bedacht. Toen ik op dezelfde plek stond en naar jou keek.' Lichtjes knikte de zwartharige jongen. ’Mooi gesproken dan.’ De sarcasme droop er vanaf. Lie grijnsde. Het was moeilijk om hem kwaad te maken. Hij zuchtte even en bekeek het boek dat hij in zijn handen had. 'Gevorderde Vuur- en Illusiespreuken, door Rowan Hardt' luidde de titel. Dat bracht hem op een andere vraag. 'Maar goed, hoelang ben je nu al bezig met je vuur magie?' Daar moest de jongen even over nadenken, hij staarde bedenkelijk naar de lucht. Lie keek hem kalmpjes recht aan. ’Volgens mij… Nu een jaar of drie.’ antwoordde hij langzaam. ’Alleen gaat het de laatste dagen slechter.’ Nu keek hij de demoon aan. ’Jij beheerst ook vuur? Of wat anders?’ Lie grijnsde. Natuurlijk beheerste hij ook andere vormen van magie. Lie knikte simpel en met een hand gebaar vlogen twee raven, die lange schaduwrijke strepen achterlieten, tussen hen in. 'Dit zijn slechts illusies van de dieren, de echte vliegen daarboven de stad,' met zijn schouder wees hij even naar de twee zwarte stippen die boven de stad rondcirkelden. 'Het zijn mijn huisdieren, ze zijn loyaal.' En de schaduwen verdwenen weer. 'Ik beheerst vuur en illusies, meer heb ik niet nodig.' Zei hij. 'Maar laat ik mijzelf eens voorstellen, Mijn naam is Lie Laufeyson.' Met deze woorden maakte hij even een oude, traditionele buiging. 'En wie ben jij, jonge vriend?' Glimlachte hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1do jul 04, 2013 1:27 pm

Afwachtend keek Hunter de demon aan, lichtelijk nieuwsgierig wat precies de krachten van hem zouden zijn. Vuur was haast standaard bij de demonen en aangezien deze demon een schild maakte van… Van iets, wist Hunter dat die gast wel meer in zijn mars had dan enkel vuur. Opeens zag hij twee schaduwen, waardoor zijn zenuwen weer op scherp stonden. Misschien te overdreven, maar hij had het niet in de hand. Het gebeurde, als instinct, ondanks dat de persoon die tegenover hem stond niet iets verkeerds in de zin had. Zijn blik volgde de “dieren”. 'Dit zijn slechts illusies van de dieren, de echte vliegen daarboven de stad,' Hunter fronste zijn wenkbrauwen terwijl z’n blik naar de twee stippen glijden. Zelf had hij geen huisdier, en wilde het ook niet. Hoewel het soms best handig leek te zijn. Wanneer je de vertrouwen van een beest had, dat die je wel eens goed helpen kon. Echter wilde hij niet de verantwoording hebben om voor een huisdier te zorgen.   'Het zijn mijn huisdieren, ze zijn loyaal.'  Zodra de schaduwen verdwenen, opende Hunter om wat te zeggen. ’Wat zijn de voordelen van… Vogels?’ Ze vlogen. Dat was alles wat ze deden in zijn ogen.  'Ik beheerst vuur en illusies, meer heb ik niet nodig.' Nu keek Hunter de demon recht aan. ’Oh really?’ Sprak hij. ’Wat was dan dat schild dat je gebruikte om m’n vlammen af te weren? Je kan me niet vertellen dat dat een illusie was. Of vuur.’ Gemeen was het niet bedoelt, noch om de demon  pissig te maken (wat bijna onmogelijk leek).  Gewoon pure nieuwsgierigheid. 'Maar laat ik mijzelf eens voorstellen, Mijn naam is Lie Laufeyson.'  Hij gaf een licht knikje.  'En wie ben jij, jonge vriend?' Glimlachte hij. ’Hunter. Achternaam is onbelangrijk.’
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





And you are..? || LokiFan Lie Empty
BerichtOnderwerp: Re: And you are..? || LokiFan Lie   And you are..? || LokiFan Lie Icon_minitime1

Terug naar boven Ga naar beneden
 
And you are..? || LokiFan Lie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dark Times :: Shanaris :: The Dark Mountains :: Volcano-
Ga naar: